0628273953 / 010 2262129 info@dietist-rotterdam.nl

Smoothies zijn heerlijk en gezond, maar kunnen ook nadelen hebben als ze niet juist zijn samengesteld. In deze video leg ik uit hoe je de ideale smoothie kunt bereiden, zodat je gemakkelijker gewicht verliest en jouw energie de hele dag top blijft!

 

 

Tips:

  • Kies voor 150 tot 250 gram (bos)fruit, eventueel uit de diepvries.
  • Kun je gemakkelijk de avond ervoor samenstellen en in de koelkast laten ontdooien, de volgende ochtend even mixen en klaar ben je!
  • Zorg voor een combinatie met eiwitten. Gebruik een portie eiwitpoeder, Skyr yoghurt of Kwark. Kies je voor zuivel gebruik dan 100 tot 150 gram.
  • Gebruik je proteïne of eiwitpoeder als aanvulling kies dan voor 1-2 scheppen poeder, liefst eiwit isolaat poeder met minimaal 90 gram eiwitten per 100 gram proteïne poeder.
  • Wil je liever geen proteïne poeder op basis van koemelk dan is rijst proteïne poeder een goede keuze, deze bevat wel minder eiwitten en komt vaak op 80 gram eiwitten per 100 gram eiwitpoeder.
  • Blender eerst alles behalve de eiwitpoeder, voeg dat als laatste stap toe en blender nog even mee. Meestal schuimt het wat op en dat kan een rommel worden in je blender beker.
  • Zorg voor een aanvulling van vetten zoals; 0.5 kleine avocado, een eetlepel olie/vet, 1-2 eetlepels noten, zaden of pitten(pasta)
  • Gebruik geen vruchtensap als vloeibaar bestanddeel maar water, notenmelk, sojamelk of gewone melk. Vruchtensap bevat erg veel suiker en maakt de verhouding tussen suiker/koolhydraten, eiwitten en vetten daarmee minder gunstig.
  • Wissel af qua fruit en groente soorten, kies bijvoorbeeld de ene dag voor blauwe bessen en de andere dag voor frambozen of kersen. Zo krijg je een hele variatie aan voedingsstoffen binnen!
  • Veel gebruikt groenten zijn spinazie, boerenkool of courgette.

Ben je benieuwd hoe het precies zit met bloedsuiker en insulinehuishouding in relatie tot jouw energie en lichaamsgewicht? Dan kun je het programma de Lichter Leven Methode volgen en leer je alles over de invloed van koolhydraten en hoe jij het beste jouw voeding vorm kunt geven om op het ideale gewicht te komen.

Bonus!

Soms is het even lastig om de inspiratie te vinden en zelf iets leuks te bedenken. Daarom heb ik 3 leuke smoothie receptjes voor jou bedacht die jou voldoende energie en voedingsstoffen leveren om een paar uurtje op vooruit te kunnen. 

Heel veel succes!

Warme groet,

Gesina

GRATIS E-BOOK

Met Fitter in een dag krijg je…

- Heerlijke recepten

- Een uitgeblandeerd

- Dagmenu

- Informatie over de invloed van voeding op stress

- Inzicht in je eigen voedingsgewoonten

- Een nieuwe start

 

Al ruim 1000 mensen hebben dit e-book gedownload.

Gelukt, het e-book is naar je inbox verstuurd. Heb je hem niet ontvangen? Check dan even je spamfolder. Zit hij ook daar niet in, stuur dan een mailtje naar info@dietist-rotterdam.nl